Sista söndagen i Voi 01/11

Trots att vi har en dag kvar i Voi på praktikplatserna, och två dagar i Mombasa känns det ändå som att vi redan är på väg hem.

 
Tre veckor har gått helt orimligt fort, och nu återstår tre dagar. Det är både med lättnad och vemod som jag packar väskan, och tvättar upp alla sandiga kläder. Jag tror inte att jag vill hem, inte än i alla fall.
 

När vi kommer hem kommer jag att tänka tillbaka på hur mycket vi faktiskt har fått uppleva, hur långt hemifrån Kenya ligger, och hur extremt kul det har varit att vara en del av årets Kenya-grupp och att dela rum med de här goa tjejerna som jag aldrig tidigare riktigt pratat med! 

 

Till er som börjar trean nästa år: ANSÖÖÖÖK till Keyna-resan!!!

 

Jag är otroligt tacksam att jag fick chansen att komma ner hit och se djur och uppleva kulturen som är få människor förunnat att göra. Jag vet inte om jag kommer att komma tillbaka, men jag kan lugnt säga att detta har varit mitt livs största äventyr! Galet klyschigt, men sant ;)

 

Till alla föräldrar som kommer att få hem sin tonåring på torsdag: Vi har saknat er, även fast vi kanske inte kommer att medge det ;)

En del av gruppen som va på utflykt idag!

/Cassandra

Allmänt | |
Upp